כאבי ברכיים בריצה

ריצה היא דרך נפלאה לשמור על כושר ועל אורח חיים בריא, אך במקרים מסוימים הריצה מובילה לכאבי ברכיים. בעוד שבחלק מהמקרים הכאבים לא יצריכו בהכרח טיפול רפואי, במקרים אחרים הטיפול יהיה בגדר חובה. אם אתם חווים כאבים בברכיים במהלך אימון ספורט, הצטרפו למספר דקות קריאה.

אמנם בעיות ברכיים מקושרות באופן מידי עם ריצה, אבל האמת היא שאפשר לנסות למנוע את הכאבים האלו. מחקרים מסוימים מראים כי הבעיות יכולות להופיע אצל אנשים שמנסים להיכנס לכושר באופן פתאומי. אם למשל אתם רגילים למינימום של פעילות ספורטיבית, ולפתע מחליטים שאתם נכנסים לכושר באופן אינטנסיבי, בעיות בברכיים יכולות לצוץ.

על מה עשויים להצביע כאבי ברכיים בזמן ריצה?

במקרים מסוימים הכאבים בברכיים יכולים להצביע על מצב של שחיקת סחוס, במקרים אחרים הכאבים אולי יצביעו על קריעת רצועות. כמו כן, ישנם גם מצבים של כאב פטלופמורלי. כאב פטלופמורלי נקרא עם RUNNER'S KNEE. בעברית צחורה: "ברך אצנים".

ברך אצנים היא מצב בו מתקיים מגע בין העצם של פיקת הברך לבין העצם של הירך. בערך 30% מהספורטאים עשויים לחוש בתסמונת הזו של כאב פטלופמורלי, מה שעשוי להגיע עד כדי דרגות כאב לא נעימות.

ברכיים חורקות בזמן הריצה ורעשים מהברך

לעיתים אנשים שרצים מדווחים גם על מצבים של ברכיים חורקות. ברכיים חורקות עשויות להשמיע גם צליל לא נעים לא "פקיעה" או פיצוח. אמנם לא תמיד יהיה ברור מהיכן הרעש של החריקות מגיע, אבל הסברה היא שהוא מגיע בעקבות אוויר שמצטבר בנוזל הסיכה שזורם במפרק.

אמנם מדובר בצליל לא נעים שגם מתגבר במהלך הפעילות הספורטיבית, אבל לא בטוח שתצטרכו טיפול רפואי במקרים אלו. עם זאת, בכל מקרה, יהיה חשוב לבקר אצל הרופא ולקבל את חוות דעתו. אם אתם אוהבים לרוץ ולא מוכנים לוותר על הפעילות הזו, אנחנו ממליצים לגשת אליה בזהירות.

דרכים נכונות לבנות את הכושר מבלי לפגוע בברכיים

מעוניינים להגביר את הכושר? יהיה כדאי להגביר את קצב הריצה שלכם ב-10% בכל שבוע, לא יותר מזה. לאט-לאט, תוכלו להגיע ליעדים שהצבתם לעצמכם. עוד חשוב לדעת, שכאבי הברכיים לא תמיד יצריכו התערבות טיפולית.

אם אתם מעוניינים להימנע מהתערבות רפואית, בכל מקרה, יהיה חשוב לקבל עדיין את חוות דעת הרופא. אל תוותרו על פגישת ייעוץ עם אורתופד או רופא מומחה בתחום, גם אם נראה לכם שההתערבות הרפואית היא מיותרת.

האם כאבי ברכיים יכולים להחמיר עם הזמן?

בפועל, כאבי ברכיים בריצה אכן יכולים להחמיר עם הזמן. אל תמתינו עד שכבר לא תוכלו חלילה לדרוך על הרגליים מרוב כאבים, אפשר ועדיף להימנע מהחמרת המצב באופן הזה. יהיה כדאי לאתר אורתופד אשר מתמחה בכאבי ברכיים לאחר ריצה, אפשר גם אורתופד מומחה לפציעות ספורט.

פציעות ספורט הן מונח מאוד כללי, אבל בפועל, הפציעות האלו יכולות להתרחש גם אצל אנשים שאינם מתעסקים בפעילויות ספורטיביות. למעשה, מחקרים מסוימים מראים כי בעיות בברכיים יכולות להתפתח דווקא אצל אלו שאינם מתעסקים בפעילויות ספורט.

פעילות ספורטיבית יכולה לחזק את הברכיים

לפי מחקרים בתחומים של כאבי ברכיים במהלך ריצה, לחלקי הגוף השונים המקושרים לברכיים, יש נטייה להתחזק ככל שעוסקים בפעילויות ספורטיביות. בפועל, זה אומר שהכאבים בברכיים יכולים להיות יותר מורגשים אצל אנשים שאינם מתעמלים. עם זאת, חשוב לציין כי לא תמיד ניתן לאבחן את מקור הבעיה של כאבי הברכיים. וזו הסיבה לכך שחשוב להתייעץ עם אורתופד מומחה בתחום של כאבי ברכיים בריצה.

המאמר נכתב באדיבות
https://www.kneepedia.co.il/

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

איש שיווק, מוסיקאי ובעיקר, רץ מלא כי מה עוד אפשר לעשות כדי לשמור על השפיות? זאת אומרת, על הבריאות. אז נעים מאוד, שמוליק, הרץ השכונתי שלכם.

רוצים להגיב לזה?

מי כותב את הבלוג iRun?

שמוליק דורינבאום, איש שיווק, מוסיקאי, אבל בעיקר רץ. אני רץ בסביבות ה-50 ק"מ בחודש, זה לא הרבה, אבל זה המון בשבילי. כזה אני, הרץ השכונתי שלכם.

הפוסטים האחרונים שלי

רוצים להירשם לעדכונים מהבלוג?

מבטיח לכם רק דברים מעניינים, לא ספאם. גם אני כמוכם, רק אם אני חושב שזה ממש מעניין, אשלח.