ריצה זה כיף אבל חשוב גם לשמור על הבריאות

ריצה לשמור על הבריאות

המניסקוס הוא מבנה סחוס המסייע לשמור על תנועה חלקה של מפרק הברך. הוא יכול להיקרע עקב ריצה, אבל זה יכול לקרות גם מסיבות אחרות כמו פציעה או טראומה.

קרעים במיניסקוס כואבים ומובילים לחוסר יכולת להניע את הברך כראוי. הכאב מתואר לעתים קרובות כחד ודוקר. התסמינים של מניסקוס קרוע כוללים נפיחות, ירידה בטווח התנועה וכאב במהלך התנועה

מניסקוס קרוע מטופל בדרך כלל במנוחה, קרח, טיפול דחיסה ותרופות אנטי דלקתיות.

לקרעים במיניסקוס יכולים לקחת עד 12 שבועות להחלים, מה שמקשה על אנשים שרוצים להמשיך בפעילות השגרתית שלהם. התסמינים כוללים כאב, נפיחות וטווח תנועה מוגבל.

מניסקוס קרוע בדרך כלל מחלים מעצמו ללא ניתוח, אך לעיתים עשוי להיות צורך בהתערבות הכרחית אם יש סיבוכים כגון זיהום או נזק אחר.

קרע במיניסקוס עקב ריצה הוא פציעה שכיחה שעלולה לגרום לכאבים ודלקות. זה נגרם על ידי מתח חוזר על המניסקוס, שהוא כרית סחוס במפרק הברך.

הטיפול בקרע במיניסקוס עקב ריצה כולל מנוחה, וקרח.

מה זה לומבגו והאם יכול להיגרם עקב ריצה

לומבגו הוא תופעה שכיחה אצל רצים, אבל זה יכול להיגרם לא רק מריצה.

לומבגו מתרחש כאשר גיד אכילס הופך דלקתי. זה מלווה לעתים קרובות בכאב, נפיחות, אדמומיות ואי נוחות. הסימפטומים של לומבגו דומים לאלה של דלקת בגיד אכילס וטנדינופתיה.

לומבגו נגרם לרוב על ידי ריצה על משטחים קשים כמו אספלט או בטון, אבל זה יכול להיגרם גם על ידי פעילויות אחרות כמו קפיצה או ריצת ספרינט.

לומבגו הוא השם שניתן למצב המתרחש כאשר ריצה גורמת לחיכוך מוגזם במפרקים. זה נראה לעתים קרובות אצל רצים וספורטאים שמתאמנים במשך תקופות זמן ארוכות.

לומבגו יכול להיגרם על ידי ריצה, אבל גם על ידי פעילויות אחרות כגון רכיבה על אופניים או שחייה.

לומבגו הוא מצב המתרחש כאשר יש חיכוך מוגזם במפרקים. זה גורם לכאב, נפיחות ונוקשות סביב אזור המפרק. ברוב המקרים זה נמשך רק כמה ימים וחולף מעצמו ללא טיפול או תרופות.

בלומבגו הכאב והנפיחות בברך גורמים לאי נוחות רבה ויכולים להפוך את הריצה לקשה או אפילו בלתי אפשרית.

הסיבה ללומבגו אינה ברורה אך היא נקשרה לריצה למרחקים ארוכים ללא מנוחה מספקת בין ריצה או השפעה רבה מדי על הברכיים בעת ריצה.

מצב זה הפך לשכיח יותר בשנים האחרונות עקב הגידול באימונים לאירועים למרחקים ארוכים כמו מרתונים. ישנם מספר גורמים התורמים למצב זה, כולל קילומטראז' מוגבר או הגברת מהירות, אי התחממות לפני או אחרי ריצה ונעילת נעליים צמודות מדי או רפויות מדי.

לומבגו כואב מאוד ובדרך כלל דורש מנוחה להתאוששות. זה יכול גם לגרום לחולשת שרירים שתקשה על הריצה במהלך המרתון הבא שלך!

לומבגו הוא כאב שכיח בגב התחתון שיכול להיגרם מריצה. הוא מאופיין בכאב חד ודוקר בגב או בישבן שנמשך מספר דקות ולאחר מכן נרגע. זה יכול גם לגרום לחוסר תחושה ותחושות עקצוץ.

נגרם בדרך כלל על ידי פציעה במפרק העצבי, הממוקם בתחתית עמוד השדרה שלך בין האגן לעמוד השדרה התחתון. הפציעה עלולה להתרחש במהלך ספורט או פעילויות אחרות הכרוכות בתנועה פתאומית של רגל אחת כנגד אחרת, כגון ריצה או רכיבה על אופניים.

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

איש שיווק, מוסיקאי ובעיקר, רץ מלא כי מה עוד אפשר לעשות כדי לשמור על השפיות? זאת אומרת, על הבריאות. אז נעים מאוד, שמוליק, הרץ השכונתי שלכם.

רוצים להגיב לזה?

מי כותב את הבלוג iRun?

שמוליק דורינבאום, איש שיווק, מוסיקאי, אבל בעיקר רץ. אני רץ בסביבות ה-50 ק"מ בחודש, זה לא הרבה, אבל זה המון בשבילי. כזה אני, הרץ השכונתי שלכם.

הפוסטים האחרונים שלי

רוצים להירשם לעדכונים מהבלוג?

מבטיח לכם רק דברים מעניינים, לא ספאם. גם אני כמוכם, רק אם אני חושב שזה ממש מעניין, אשלח.