הליכון ריצה – המדריך השלם לאצן הביתי המתחיל

הליכון כושר ביתי יכולה להיות השקעה נהדרת ולהעניק לכם אפשרויות נוספות להתאמן כשאתם לא יכולים להגיע לחדר כושר או לצאת החוצה (מישהו אמר קורונה?). שימוש בהליכון בחדר כושר הוא דבר אחד, אך לדעת לבחור אחד לביתכם – זה כבר עניין אחר שהופך את העניינים למסובכים מדי. במיוחד בשבילכם, הכנו לכם מדריך שילווה אתכם צעד צעד בדרך לבחירה של הליכון הכושר המושלם עבורכם. מוכנים להתחיל? יאללה בואו נצא לדרך. 

לנוחיותכם הכנו לכם מפה למאמר – אנחנו בכל זאת ממליצים לכם לקרוא את כולו, אך אם יש משהו ספציפי שאתם מחפשים, תוכלו לראות את זה כאן:

? הדגמים המומלצים לשנת 2021 >> 

יתרונות של הליכון ריצה >> 

? איך עובד הליכון? >> 

? איך בוחרים הליכון ריצה>> 

?️ תחזוקה נכונה להליכונים >> 

שאלות ותשובות נפוצות >>

? כללי זהירות על הליכון ריצה >> 

? טיפים שיעזרו לכם ברכישה >> 

רגע לפני שנתחיל – ריכזנו לכם את הדגמים הכי מומלצים לשנת 2021! 

  York Legacy

להתאמן בבית אבל להרגיש בחדר כושר – ללא ספק זה אחד הדגמים הכי מומלצים לשנת 2021. דגם עוצמתי, חזק עם 7.5 כוחות סוס עם אופציה להגיע למהירות של עד 16 קמ"ש ומסלול ריצה נוח. המשטח נוח ומגיע באורך 142 ס"מ ורוחב 50 ס"מ. תוכלו ליהנות מצג נוח וגדול, יציבות טובה ומערכת איכותית של בולמי זעזועים. מבחינת חסרונות, קחו בחשבון שמדובר במכשיר יחסית מסורבל ומאוד כבד – לכן, אם אתם מתכננים להזיז את הליכון שלכם מחדר לחדר סביר להניח שהוא פחות מתאים לכם. בנוסף, ומערכת מדידת הדופק לא תמיד אמינה, לכן קשה להסתמך עליו בנושא זה.  

הליכון מתקפל 45GO מבית Vo2

אם אתם מחפשים הליכון קומפקטי, חמוד ושיספק לכם את כל מה שאתם צריכים כדי ליהנות מאימון אפקטיבי – זה הדגם בשבילכם. מדובר בהליכון מתקפל שתוכלו תמיד להעביר בקלות ממקום למקום ולקבל אימונים יעילים במיוחד. הוא מגיע עם מנוע עוצמתי, שיפוע עד 15% – הוא אמין, יציב ופשוט ומגיע עם תצוגה שכוללת מדידת מרחק, זמן וקצב שריפת קלוריות. בנוסף, המכשיר מגיע עם חיישני דופק בידיות. שימו לב – מעצם היותו מכשיר קומפקטי, הוא פחות מתאים לאנשים גבוהים או כאלה עם צעדי ריצה גדולים. ניתן ליצור איתו שגרת אימונים מתגמלת ואינטנסיבית במיוחד עם תוכניות מאתגרות ומספקות. 

הליכון ריצה  HORIZON T-101

אם אתם חולי גאדג'טים ולא יכולים להניח אותם בצד גם כשאתם מתאמנים, אתם חייבים להכיר את הדגם הבא. ההליכון מגיע עם 30 תוכניות אימון מאתגרות ופיצ'רים מדליקים שיספקו לכם הרבה הנאה בשימוש כמו לדוגמה: מאוורר מובנה, חיבור לטאבלט ורמקול מובנה, שקע USB, מחזיק כוסות ועוד. בנוסף, מדובר בהליכון מתקפל, כך שלמרות מידותיו הגדולות תוכלו תמיד לאחסן אותו בנוחות ולחסוך מקום רב. מה עוד הדגם הזה מציע לכם? תצוגת מרחק, זמן, מדידת דופק, שיפוע ומעקב אחר שריפת קלוריות. כמו כן, בהליכון קיימת מערכת בולמי זעזועים חדשנית שתסייע לכם לשמור על הבטיחות המקסימלית במהלך אימון הריצה שלכם. מהירות מקסימלית 18 קמ"ש. 

הליכון מתקפל Walkingpad R1

אם אתם מוגבלים מבחינת המקום בדירה שלכם ועדיין רוצים להתאמן בבית – הליכון מתקפל של חברת Xiaomi יאפשר לכם לאחסן אותו בקלות ולחסוך לכם המון מקום. מרחב ההליכה שלו יחסית צר אבל למרות חיסרון זה משמש כיתרון לאנשים שאין להם יותר מדי מקום במרחב להליכונים גדולים יותר. כשהוא במצב מקופל – מידותיו הן 15.5 ס"מ גובה, 38.5 ס"מ אורך ו28 ס"מ רוחב, כלומר – תוכלו לאחסן אותו אפילו בארון. בדגם זה תוכלו לקפל את הידיות ולהזיז אותו בקלות באמצעות גלגלים ייעודים שמותקנים בו. 

הליכון מתקפל זה מגיע עם 2 מהירויות – אחת עד 6 קמ"ש והשנייה עד 10 קמ"ש. מהירויות אלה עשויות לא להתאים לאצנים מקצועיים, אך אם אתם רק בתחילת דרככם או שאתם פחות מחפשים אתגרים, דגם זה יוכל לענות על הצרכים שלכם. באמצעות שלט שמגיע עם המכשיר תוכלו להחליף בין המהירויות, בנוסף – יש אפשרויות לעשות זאת דרך אפליקציה של החברה שמסונכרנת עם המכשיר שלכם. במהלך האימון תוכלו לראות נתונים שונים כמו המהירות שלכם וכן זמן האימון. 

 כמו כן, אם זו פעם ראשונה שלכם על הליכון – הדגם מגיע עם קליפ בטיחות שתוכלו לחבר לבגד שלכם, במידה ותאבדו משקל או תמעדו – שטח ההליכה יעצור באופן מוחלט ומהיר. 

הליכון ריצה Spirit CT100

אחד הדגמים הפופולריים והנמכרים ביותר לשנת 2021 ויש לכך הרבה סיבות טובות. עם מנוע רב עוצמה ו7.5 כוחות סוס ומגיע למהירות ריצה של 18 קמ"ש. משטח הריצה הוא מרווח ונוח במיוחד והוא נחשב לאחד הדגמים האמינים והמומלצים ביותר כיום בשוק. CT100 הוא נוח במיוחד לאחסון וניתן גם לשנע אותו בקלות. הוא מגיע עם מערכת בולמי זעזועים איכותית שבנויה לאורך כל המסילה ושיפוע חשמלי קדמי 15%. בנוסף, תוכלו ליהנות ממד דופק מובנה בידיות, לחצני "קיצור דרך" שיאפשרו לכם להגיע לכל המהירויות המובנות, פירוט נתוני מהירות, זמן אימון, מרחק, שיפוע, שריפת קלוריות ודופק. 

הליכון Spirit CT80

עוד דגם מנצח שמתווסף לנבחרת מבית Spirit ואף מומלץ על ידי מאמני כושר. אם אתם אנשים גבוהים אז ההליכון הזה מושלם עבורכם כיוון שהוא מגיע עם מסלול של 127 ס"מ כך שתוכלו להרגיש בנוח עם הצעדים הגדולים שלכם ? תוכלו למדוד בו מהירות הליכה/ריצה, כמה קלוריות שרפתם במהלך האימון, כמה זמן אתם מתאמנים ואת הדופק שלכם. המהירות המקסימלית של CT80 היא 16 קמ"ש – מה שמאפשר גם לאנשים מתקדמים ליהנות מאימון אינטנסיבי ויעיל. אם תרצו לעלות את דרגת הקושי באימון ולהזיע קצת יותר, תוכלו להשתמש בפונקציית השיפוע (12%). 

הליכון כושר Target430

אם אתם רוצים ללכת על בטוח, דגם Target430 ייתן לכם את המענה המושלם! הליכון ביתי שמתקדם שמתאים מאוד לאצנים מתחילים ועד בינוניים שרוצים לשמור על שגרת אימונים בריאה בביתם. מבחינת מחיר – ההליכון הזה הוא ללא ספק בין המשתלמים ביותר והוא תפור לאנשים שרוצים ליהנות משגרת אימונים קלילה מבלי להוציא סכומי עתק. תוכלו ליהנות מ-8 תוכניות אימון שונות ליעדים ומטרות שונות ולהתאים את אופי האימון לצרכים שלכם באופן האידאלי ביותר. אם אתם לא מעוניינים להשתמש בתוכנית אימון מובנית, תוכלו להגדיר את המהירות באופן ידני ולרוץ או ללכת בקצב קבוע. קחו בחשבון שקשה מאוד להרים אותו, אך הוא מגיע עם 2 גלגלים בחלקו הקדמי של המכשיר. 

הליכון ריצה VO2 Alfa7

אחד הדגמים המצטיינים מבית 2VO. מבחינת גודל – הוא מושלם – לא גדול מדי ולא קטן מדי. הוא בנוי באופן יחסית פשוט  ועמיד לאורך שנים רבות. המכשיר מגיע עם מגוון ענק של תוכניות שמתאימות לכל הרמות – כך שתוכלו להתאים לעצמכם את תוכנית האימונים האידאלית עבורכם. אין צורך בשום התעסקות או הגדרות ידניות – תוכלו לבחור באחת התוכניות (מתוך ה15), להגדיר את מה שמתאים לכם, לחבר את מפסק הביטחון ולצאת לדרך! 

ההליכון מגיע עם משטח ריצה בגודל 45 ס"מ ונותן מענה מצוין לכולם (אלא אם כן אתם מאוד גבוהים). אם תרצו לשנות את השיפוע קחו בחשבון שהוא מכני ומתבצע בצורה ידנית – תוכלו לבחור מבין שלושת מצבי שיפוע שונים כדי להזיע יותר מבלי להעלות את המהירות. בנוסף, ההליכון מגיע עם מערכת בלימת זעזועים שמטרתה להפחית את העומס שמופעל על הברכיים והגב התחתון שלכם. 

איך עובד הליכון ריצה?

מכשיר ריצה, מסילת כושר או בשמו "העממי" – הליכון ריצה הוא מכשיר כושר פופולרי אשר משמש להליכה או ריצה בביתכם. ברמה הבסיסית ביותר, הליכון פועל על מנוע חשמלי שמניעים לולאה של יריעה גמישה – אתם הולכים או רצים על המסוע שנע עם הלולאה. גודל ועוצמת המנוע הם שיקבעו את מהירות ההליכון. אתם יכולים לרוץ על המסוע שטוח כדי לדמות כבישים או מדרכות, אבל יש גם הליכונים אשר מציעים אפשרות של שיפוע כדי לדמות גבעות ומשפרים את הכוח ואת הסיבולת שלכם. 

למה כדאי לכם לקנות הליכון ריצה? 

הליכון כושר מאפשר לכם לעשות פעילות אירובית גם כשאתם לא יכולים לצאת החוצה להליכה/ריצה או חדר כושר (או לכאלה שפשוט לא רוצים לצאת החוצה ?) – ובגלל שקרדיו מעולה לשריפת שומן, ירידה במשקל ושמירה על בריאות הגוף שלכם – כך שתוכלו ליהנות מכל היתרונות הללו תחת קורת גג ביתכם. 

איזה עוד יתרונות יש לאימונים על הליכון ריצה? 

  • אפשרות להתאמן גם כשמזג אוויר לא נוח – כשמתאמנים על הליכון בבית, אנחנו לא מושפעים כלל ממזג האוויר, כך שגם אם מדובר ביום חמסין לוהט או ביום חורפי גשום וסוער – תוכלו תמיד ליהנות מפעילות ספורטיבית מהנה על ההליכון שלכם ולהיות מוגנים לחלוטין מאתני הטבע! 
  • יכולת לקבל מדדים שונים – אם אתם רוצים לקחת את התחביב שלכם ברצינות – סביר להניח שתתעניינו גם במדדים שלכם כמו דופק, מרחק, שיפוע וכו'. למרות שכיום ניתן למצוא בשוק מגוון של אפליקציות ומכשירים שנותנים לכך מענה, היתרון בהליכון ריצה הוא שתוכלו לראות את כל המדדים במול העיניים שלכם לאורך כל הפעילות ולעקוב אחר ההתקדמות שלכם בקלות. 
  • עצימות המאמץ – אם כבר מדברים על מדדים ומעקב אחר הביצועים שלכם – בין אם המטרה שלכם היא לשפר את הסיבולת שלכם, להגביר מהירות, לשפר את הכושר או לשרוף שומן – ההליכון יוכל לסייע לכם לווסת את עצימות הפעילות בכל רגע ולהתאים אותה ליכולות ולמטרות שלכם באופן אישי.
  • חיסכון בזמן – עבור אנשים שבעיקר גרים בעיר – למצוא מסלול ריצה נעים ובטיחותי יכולה להיות משימה מאתגרת שגוזלת זמן יקר בנסיעות ומציאת חניה. בנוסף, בערים מסוימות מסלולי ריצה יכולים להיות עמוסים מה שעשוי לפגום בחוויית הריצה שלכם. תוסיפו לכך רמזורים, רוכבי אופניים/קורקינטים או סתם אנשים איטיים שהולכים במסלול – זה מתכון בטוח לעצבים! לכן, הליכון ריצה יכול לפתור לכם את הבעיה ולסייע לכם לנצל את הזמן שלכם בדרך הטובה ביותר.  
  • יותר אפשרויות גיוון ועניין – יצא לכם פעם לצאת לריצה עם חבר או בת/בן זוג? נשמע כמו פעילות מהנה, נכון? התשובה היא כמובן שכן, אבל מה קורה כשאתם לא באותה רמת כושר? אנחנו יכולים לספר לכם שזה פחות כיף והסיכויים שתמצאו פרטנר ריצה עם התאמה מלאה שואף לאפס. לכן, אם אתם זוג שאוהב להתאמן ביחד, הליכוני ריצה יוכלו לפתור לכם את הבעיה כיוון שתוכלו להתאים הקצב של כל הליכון ליכולות שלכם ועדיין ליהנות מהחברה של אחד השני. 

איך בוחרים הליכון? צעד צעד בדרך להחלטה הנכונה  

#1 נתחיל מהמכניקה של הליכון

בבחירת הליכון ריצה יש כמה גורמים שתרצו לקחת בחשבון.

לא לכל ההליכונים יש מנוע בגודל זהה, ומכיוון שהוא זה עושה את רוב העבודה בהליכון הריצה שלכם, תרצו לוודא שהמנוע שתבחרו יהיה מספיק חזק עבורכם.

#2 איזה גודל של מנוע הליכון אתם צריכים?

השאלה שעליכם לשאול את עצמכם היא באיזו תדירות אתם מתכננים להשתמש בהליכון. האם אתם מתכוונים לעשות הליכה מהירה, ריצה קלה או ריצה אינטנסיבית, או שאולי… תשלבו את שלושתם? באיזו תדירות תלכו או תרוצו?

באופן כללי, מי שהולך על הליכון צריך מנוע 2.0 כוח סוס. אם אתם מתכננים לרוץ, מנוע 2.5 כוחות סוס  יהיה המינימום שאתם צריכים לבחור, ולאצנים הנלהבים – תצטרכו שהליכון הריצה שלכם יהיה עם לפחות 3.0 כוח סוס ומעלה.

#3 האם לבחור בהליכון חשמלי או ידני?

ישנם שני סוגים עיקריים של הליכון: ידני או חשמלי. מה שתבחרו תלוי לחלוטין במה שאתם מחפשים בהליכון ריצה. 

בהליכון ידני תנועת כפות הרגליים שלך על המסוע מזיזה את הלולאה, והלולאה נעה רק כשאתם עושים זאת. הליכונים ידניים הם פחות יקרים ובדרך כלל יש בהם פחות פיצ'רים לעומת הליכון ריצה שנבנה עם מנוע, אבל הבונוס של הליכון ידני הוא שאתם לא צריכים חשמל כדי להפעיל אותו. זה אומר שאתם יכולים לשים אותו בכל מקום שתרצו, ולקבל אימון נהדר מכיוון שהוא מופעל לחלוטין על סמך הכוח שלכם. 

הליכון חשמלי מן הסתם דורש חשמל, אך לא תצטרכו להתאמץ יותר מדי כדי להפעיל אותו. כל שעליכם לעשות הוא להפעיל אותו והלולאה תתחיל לנוע, ולמרות שאתם זקוקים לחשמל כדי להפעיל אותו, הליכון חשמלי גם נותן לכם גישה לאופציות נהדרות כמו שיפוע תלול, ותוכניות אימון שנועדו לעזור לכם להתאמן למרתון או לעשות אימון HIIT.

מאפיינים ספציפיים שעליכם לבחון בהליכון ריצה 

#4 שיפוע הליכון 

שיפוע על הליכון זה בדיוק כמו המדרון העדין בשביל האהוב עליכם, הליכון עם שיפוע מספק לכם מעט אתגר ועניין לאימון היומי, זה מה שעוזר לכם לדמות באמת אימון חוץ כיוון שרוב הדרכים נוטות להיות בעלות גבעות. 

טיפוס וריצה במורד גבעות וירטואליות על ההליכון יעזרו לכם להפיק את המרב מכל אימון. ריצה בירידה היא אחת הדרכים הטובות ביותר לחזק את שריר הברך ואת שרירי הגלוטאוס תוך שריפת קלוריות נוספות, וריצה במעלה הגבעה תתמקד בשריר הארבע ראשי ובשרירי השוקיים.

#5 מהירות מקסימאלית של הליכון

המהירות של ההליכון תהיה תלויה בעיקר במנוע ובכוח הסוס שלו, אך רוב ההליכונים שתמצאו בשוק המהירות המרבית תגיע ל-20 קמ"ש. 

#6 שימו לב גם לגודל המסוע! 

איזה גודל של מסוע אתם צריכים? זה תלוי אם אתם מתכננים לרוץ או ללכת על ההליכון. אם אתם רצים שימו לב שאתם בוחרים במסוע רחב כדי שיהיה לכם יותר נוח, לעומת זאת – אם אתם הולכים תוכלו להתפשר גם על משהו קצת יותר קומפקטי. 

#7 – בולמי זעזועים

מתאמנים מתחילים פעמים רבות מזלזלים בחשיבות בולמי הזעזועים – אך למעשה, יש להם חלק קריטי בשמירה על הגב והברכיים שלכם במהלך אימון ריצה. גם אם אתם מצוידים בנעלי הספורט הטובות ביותר בעולם – חשוב לרכוש הליכון שמצויד במערכת בלימת זעזועים שתוכל לסייע לכם לספוג עומסים מצטברים. שימו לב, אם אתם סובלים מבעיות רפואיות ואורטופדיות וודאו שאתם בוחרים בדגם שמגיע עם מערכת מתקדמת לבלימת זעזועים ואל תתפשרו על מכשירים רק בגלל מחיר מפתה – בחרו בהליכון שיוכל לתמוך בכם בדרך הטובה ביותר. 

#8 מגבלת משקל וקיבולת מקסימלית של הליכון ריצה

יכולת המשקל של הליכון הריצה תלויה בסוג שאתם רוכשים. אם אתם קונים הליכון המיועד לשימוש בחדר כושר ביתי, קיבולת המשקל ממוצעת נעה סביב 300 ק"ג. הליכון מסחרי לשימוש בחדר כושר יכול להיות בעל יכולת משקל מרבית של כ -660 ק"ג.

לכן, מאוד מומלץ לוודא שההליכון שתבחרו לביתכם יוכל לעמוד במשקל של האנשים שישתמשו בו על בסיס קבוע. 

#9 מעקב אחר הדופק הליכון ריצה 

כאשר אתם עוקבים אחר הדופק שלכם במהלך האימון – אתם תוכלו לדעת אם אתם מתאמנים קשה מדי או לא מספיק בכלל…הליכונים בדרך כלל משתמשים במכשיר בא.ק.ג שמוצמד על הידית כדי למדוד את הדופק שלכם, יש גם דגמים שמגיעים עם רצועת חזה אלחוטית שתומכת  Bluetooth

#10 בדקתם כבר כמה רועש הליכון?

למרות שהליכונים האחרונים שפותחו עובדים באופן שקט יחסית – אם תיקחו בחשבון שהרגליים שלכם עובדות אינטנסיבי על המסוע – זה ללא ספק יכול להציק ולהיות מטרד עבור שאר דיירי הבית. תוכלו למזער את הרעש על ידי מיקום נכון של ההליכון – השתדלו שיהיה על משטח ישר לחלוטין או על שטיח שיוכל לספוג את כל הזעזוע והרטטים שנוצרים במהלך האימון. ניתן להוסיף גם שטיח להליכון (נגיע לכך בהמשך ?) 

#11 קחו בחשבון גם את נושא האחסון של הליכון ריצה 

אם אתם מוגבלים מבחינת שטח בביתכם, אתם בוודאי לא תרצו שהליכון ריצה ענק יהיה בכל רגע נתון בסלון. לכן – במצבים הללו, הליכון מתקפל יהפוך את כל סוגיית האחסון לפשוטה במיוחד, ויאפשר לכם לאחסן אותו בצורה אנכית ופשוטה. 

#12 מה לגבי קונסולת ההליכון כושר שלכם? 

קונסולת הליכון היא למעשה מרכז הפיקוד שלכם – שם תזינו את פרטי הפרופיל האישי שלכם כולל גיל, משקל ויעדי הבריאות הכלליים שלכם. אבל זה לא כל מה שהקונסולה של הליכון עושה: דגמים מסוימים יוכלו להציע לכם מסך מגע כדי לעקוב אחר כל סטטיסטיקות של האימונים שלכם ולהראות לכם את ההתקדמות שלכם. בנוסף, ישנם הליכונים שמגיעים עם טאבלט מובנה או עם מתקן ייעודי כדי שתוכלו לצפות בהנאה בתוכניות המועדפות עליכם בזמן שאתם מתאמנים. 

#13 תתחברו למוזיקה שאתם אוהבים 

אין כמו לשמוע מוזיקה במהלך ריצה – זה ממריץ, נותן אנרגיה ומהווה זריקת מוטיבציה עבור רבים מאיתנו. אתם יכולים להשתמש באוזניות תוך כדי ריצה, אך דעו שכיום יש גם הליכונים שמגיעים עם רמקולים מובנים, כך שתוכלו להפעיל את המוסיקה שלכם בווליום גבוה ולא להיות תלויים בכבלים או בסוללות. 

#14 למכורי העבודה שבינכם – הליכון כושר עם שולחן

לוקחים אתכם הרבה עבודה הבייתה? אם תרצו, אתם יכולים לעבוד בזמן שאתם מתאמנים! כיום יש דגמים שמגיעים עם שולחן מובנה ומתכוונן ללפטופ, שימו לב שהמשטחים מגיעים בגדלים שונים – בחרו באחד שיתאים לכם ולא יהיה צפוף מדי או לחילופין מגושם מדי עבורכם. 

תחזוקה נכון להליכון ריצה – כל מה שצריך לדעת  

הליכון הריצה שלכם יהיה בן לוויה קבוע לאימונים שלכם – ויש חשיבות רבה לתחזוקה נכונה כדי להאריך את חייו. 

למעשה, זה בכלל לא קשה לתחזק הליכון. בכל פעם שאתם משתמשים בו, תעבירו ניגוב מהיר כך שלא ייווצר עודף לחות בידיות או בקונסולה. הקפידו תמיד לנקות אבק עם מטלית לחה אחרי כל שימוש. פעם בחודש חפשו אזורים בצד ההליכון שעלולים לצבור הרבה אבק. 

יש כמה אזורים נוספים בהליכון הריצה שיש לנקות כמה פעמים בשנה – תצטרכו להסתכל במדריך שיגיע מהיצרן כדי לקבל את ההנחיות המדויקות ביותר לניקוי. במידה ואין לכם הוראות כאלה – התקשרו לאיש מקצוע שיוכל לסייע לכם. החלקים שתצטרכו לנקות לעיתים רחוקות זה המנוע של ההליכון – שימון אחת לשנה ישמור עליו לאורך זמן. מדי פעם יהיה עליכם לבחון את הברגים ולוודא שכולם נמצאים במקומם הנכון. 

תשקלו להוסיף שטיח להליכון הריצה שלכם 

מומלץ להוסיף שטיח שתוכלו למקם מתחת להליכון – זה יסייע לכם להגן על הרצפה שלכם מפני שריטות, שפשופים ועוד מגוון נזקים שיכולים להיווצר משימוש תכוף. בנוסף, השטיח יוכל להפחית את הרעש ולמנוע מצבים של החלקה. 

שאלות ותשובות 

איזה סוג הליכון אני צריך אם אני רוצה לרוץ רק פעם בשבוע? 

אם אתם מתכוונים לרוץ או ללכת רק פעם בשבוע, אנחנו ממליצים להתחיל עם הליכון בסיסי. דגמים בסיסיים מגיעים לרוב עם 20 תוכניות מוגדרות מראש, עם שיפוע ויכולים להגיע למהירות של עד 10 קמ"ש. 

אני רץ יותר מפעם בשבוע – מה כדאי לי לבחור? 

אם אתם רצים לעיתים תכופות יותר – יהיה עליכם לבחור בהליכון רגיל או מתקדם יותר. הליכונים סטנדרטיים או מתקדמים יכולים להגיע למהירות של עד 12 קמ"ש, עם שיפוע ומעניקים לכם גישה ליותר מ-30 תוכניות שונות. תוכלו ליהנות מיותר פונקציות, כולל מאווררים מובנים וסופגי זעזועים כדי להגן על המפרקים שלכם. 

כמה עולה הליכון ריצה? 

טווח המחירים הוא מאוד רחב – הליכון ריצה יכול לנוע בין 600 ₪ ל5000 ₪. אם אתם מוגבלים בתקציב, עליכם לחשוב אילו תכונות חשוב שיהיו בהליכון שלכם – האם אתם זקוקים למנוע חזק? האם אתם רוצים לשלב קונסולה? מה לגבי מהירות? יכולות שיפוע? כל אלו ועוד ישפיעו על המחיר הסופי של ההליכון שלכם. 

מה הוא אורך החיים של הליכון? 

עם טיפול ותחזוקה נכונים – הליכון ריצה אמור להחזיק לכם 7 עד 10 שנים בממוצע. 

האם זה מסוכן לרוץ על הליכון? 

ריצה על הליכון היא לא מסוכנת ויש לה הרבה יותר יתרונות – כל עוד אתם שומרים על הנחיות הבטיחות כמו שצריך. כמובן שאנחנו ממליצים לכם להתייעץ עם איש מקצוע מומחה שיוכל הסביר לכם מה הם כללי הבטיחות, איך עוצרים, איך הולכים/רצים – כך שתוכלו להרגיש בטוחים לחלוטין בזמן השימוש בהליכון. 

האם הליכוני ריצה צורכים הרבה חשמל?

התשובה היא כן. הליכון ריצה יכול לצרוך יחסית הרבה חשמל, זה יהיה תלוי כמובן גם בתדירות השימוש שלכם. 

האם אפשר להתאמן על הליכון יחפים? 

הליכונים מגיעים עם ריפוד נעים וכעיקרון אפשר להשתמש במכשיר גם יחפים. יחד עם זאת, ראוי לציין שההמלצה כן ללבוש נעלי ספורט איכותיות שיספקו לכם תמיכה טובה ברגל וגם אחיזה במשטח הריצה. נעליים לא מתאימות עלולות לגרום לכם לאבד שיווי משקל, למעוד או להחליק וכתוצאה מכך לגרום לפציעה. 

האם ריצה או הליכה על הליכון תגרום לי לכאבים במפרקים? 

ריצה על הליכון יכולה להפחית את הסיכון לשברים ובעיות במפרקים ב50% לעומת ריצת שטח. למעשה, הליכון יוכל להקל על המפרקים שלכם מכיוון שזה עוזר לשמור על קצב יציב והמשטח שאתם רצים עליו יתמכו ברגליים שלכם באופן האידאלי ביותר. בנוסף, יש הליכונים שמגיעים עם סופגי זעזועים מצוינים שמובנים במערכת – במיוחד עבור האצנים הנלהבים שבינכם ?

מה כדאי לבדוק באחריות על הליכון ריצה? 

כשאתם מקבלים את תעודת האחריות שלכם, וודאו שהיא תקפה למספר שנים (ולא רק לחצי שנה). כמו כן, בדקו אם יש אחריות על החלפת חלקים, על בעיות במנוע ובמצבים בהם יש בעיות עם הרצועה. 

האם כל הליכון מגיע עם פונקציית עצירה אוטומטית? 

ראשית, רוב ההליכונים מגיעים עם ידיות ארוכות, כך שבמידה וקורה מצב שאתם מועדים, תוכלו להיאחז בהם במהירות. דבר שני, כיום יש הליכונים שמגיעים עם מגנט מיוחד שתפקידו לעצור את פעילות המכשיר ברגע של מעידה או איבוד שיווי משקל. מסילת הליכה שממשיכה לפעול אחרי שנפלתם עלולה לגרום לפציעה לא נעימה – לכן, תפקידו של המגנט הזה הוא לבצע עצירה מהירה ומוחלטת. בדקו שהמכשיר שלכם מגיע עם מגנט זה ובמידה ולא, תוכלו לרכוש חלק זה בנפרד ולהתקין אותו בקלות במכשיר שלכם. 

כללי זהירות להליכון ריצה 

  • תמיד תסתכלו קדימה – למרות שזה עשוי להיראות קל מהצד, תמיד תסתכלו קדימה כיוון שזה יסייע לכם לשמור על שיווי משקל. אם אתם רק מתחילים – תתחילו את האימונים הראשונים שלכם במהירות נמוכה וכשתרגישו ביטחון תתחילו להגביר באופן הדרגתי. תשתדלו לא להסתכל למטה – זה מתכון לנפילות לא נעימות, תרוצו בדיוק כפי שהייתם רצים ברחוב. 
  • אל תגדילו את השיפוע והמהירות בו זמנית – סעיף זה נכון במיוחד עבור מתחילים, ריצה בשיפוע ובמהירות עלולה להיות מאוד מאתגרת ואתם עלולים ליפול כשאתם רצים במצב כזה במהירות גבוהה. תתקדמו לאט ובטוח. 
  • אל תחזיקו כל הזמן במעקה – עד שתתפסו ביטחון, בהחלט רצוי להחזיק במעקה כדי לקבל את התמיכה הנדרשת. אבל אחרי שתצברו ניסיון אנחנו ממליצים לכם לנסות גם לשחרר אותו – אתם תתפלאו לגלות שתסתדרו בלעדיו מצוין! למה כדאי ללמוד להסתדר בלעדיו? בעיקר בגלל שזה עשוי להגביר את המאמץ שמופעל לכם על הכתפיים והידיים. 
  • אל תנסו לרדת מהליכון שעדיין נע – אם אתם רוצים לרדת מההליכון שלכם, תמתינו שהרצועה תעצור לחלוטין לפני שאתם יורדים. 

כמעט סיימנו – כמה טיפים אחרונים לרכישת הליכון ריצה 

  • לפני שאתם קונים – תנסו בעצמכם! קודם כל, תמיד בצעו מחקר שוק על כמה שיותר הליכונים שמתאימים לצרכים שלכם. ערכו רשימה של דגמים שאתם מתעניינים בהם והתקשרו לחנויות ציוד ספורט מקומיות כדי לבדוק אם הדגמים זמינים אצלן. השלב הבא הוא להגיע ולהתנסות בדגם שמעניין אתכם – אל תוותרו על השלב הזה, כדי להבטיח חווית שימוש מהנה אתם מוכרחים לבדוק שההליכון שאתם בוחרים מתאים ונוח לכם. השקיעו לפחות 10 דקות בכל דגם – וודאו שהוא שקט, שהוא אינו רועד (גם לא בזמן ריצה). האם יש מקום לשים את הטלפון שלכם? האם תוכלו להוסיף שולחן ללפטופ שלכם? מתלה כוסות? כל אלה שאלות שכדאי לבדוק במקום.|
     
  • אחריות, משלוח והתקנה – אחריות היצרן לרוב תהיה רמז מקדים על איכות הליכון הריצה שלכם. חפשו ספקים שמציעים לכם אחריות לכל החיים על המנוע, או מינימום 10 שנים. על אלקטרוניקה האחריות צריכה להיות לפחות ל-5 שנים. על חלקי חילוף ותיקונים צריכה להיות אחריות לשנתיים. שאלה נוספת שעליכם לשאול את עצמכם – איך אתם מתכוונים להכניס את ההליכון לביתכם? עלויות משלוח יכולות להיות משמעותיות אם אינן כלולות במחיר הרגישה. כמו כן, בדקו אם ההליכון נכנס בדלת שלכם, האם אתם צריכים לפרק את המשקופים? אנחנו ממליצים לבדוק את הפרטים האלה מבעוד מועד כדי למנוע מצב לא נעים. שאלות נוספות שכדאי לבדוק מול החנות ממנה אתם רוכשים הליכון ריצה – האם ההתקנה כלולה במסגרת המחיר? אם לא, כמה עליכם להוסיף? האם ניתן להרכיב אותו לבד. 

כמעט סיימנו, 

אנחנו מקווים שהמדריך הזה יעזור לכם לבחור את הליכון הריצה המושלם עבורכם. כפי שאתם רואים יש פרמטרים רבים שעליכם לקחת בחשבון – לכן, קחו את הזמן, תעשו סקר שוק ובדקו המלצות על הדגם שאהבתם לפני שאתם רוכשים. כמו כן, כיום יש ספקים רבים שמציעים לכם הליכונים במחירים אטרקטיביים, על אף שזה עשוי להיות מפתה – אנחנו ממליצים לכם לבדוק היטב על חשבון מה בא המחיר, האם אחריות תקינה ומספקת לכם הגנה למספר שנים? האם מדובר בדגם מוכר של מותג מוביל שעומד בכל תקני הבטיחות? כל אחד מהפרטים הללו חשוב ויסייע לכם לבחור את ההליכון המושלם עבורכם. שיהיה בהצלחה! ? 

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

איש שיווק, מוסיקאי ובעיקר, רץ מלא כי מה עוד אפשר לעשות כדי לשמור על השפיות? זאת אומרת, על הבריאות. אז נעים מאוד, שמוליק, הרץ השכונתי שלכם.

רוצים להגיב לזה?

מי כותב את הבלוג iRun?

שמוליק דורינבאום, איש שיווק, מוסיקאי, אבל בעיקר רץ. אני רץ בסביבות ה-50 ק"מ בחודש, זה לא הרבה, אבל זה המון בשבילי. כזה אני, הרץ השכונתי שלכם.

הפוסטים האחרונים שלי

רוצים להירשם לעדכונים מהבלוג?

מבטיח לכם רק דברים מעניינים, לא ספאם. גם אני כמוכם, רק אם אני חושב שזה ממש מעניין, אשלח.